H&V Spotlights 22-2018
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Miten pieni yritys voi kasvattaa mainettaan? H&V Opas julkaistu!
"Hyvä tuote myy itse itsensä" Näitä ja samankaltaisia lauseita toistellaan paljon. Vaikka niissä on totuuden siemen, ovat ne valitettavasti muuten täyttä puppua. Paras tuote ei yleensä ole suosituin tai suurin kaupallinen menestys. Suomessa asiantuntijavetoisessa liiketoiminnassa tulisikin huolestua tavallisesti siitä, että maineen rakentamiseen ei panosteta tarpeeksi paljon. Uunituore yhteistyössä Loyalisticin kanssa laadittu H&V Opas "Miten pieni yritys voi kasvattaa mainettaan" auttaa pääsemään alkuun.
H&V Spotlights 21-2018
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Natiivimarkkinointi – mitä liiketoimintapäättäjän pitäisi tietää?
Natiivimarkkinointi on tällä hetkellä yksi markkinointiviestintäalan kuumimmista aiheista ja herättää paljon alan sisäistä keskustelua. Alan ulkopuoliselle näistä keskusteluista harvoin on varsinaista hyötyä. Onkin paikallaan tarkastella natiivimarkkinointia liiketoimintapäättäjän näkökulmasta: mitä natiivimarkkinointi on, ja miten siitä saadaan teho irti.
H&V Spotlights 20-2018
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Viestintästrategia - miksi ihmeessä? On vain kaksi tapaa tehdä markkinointiviestintää. Ammattilainen kuvaisi näitä sanoilla oikea ja väärä, mutta toki muitakin nimityksiä voi käyttää. Tarkastellaan näitä kahta tapaa ja viestintästrategian roolia niissä.
H&V Spotlights 19-2018
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Sisältöstrategia kuulostaa hienolta ja viralliselta asialta. Tosiasiassa se on kuitenkin työväline ja sinänsä ihan yhtä hieno ja arvokas asia kuin mikä tahansa muu arkinen työväline: hyvä työväline on korvaamaton, surkealla ei tee mitään. Sisältöstrategian arvon mitaksi sopiikin sen apu käytännön työlle. Jotta sisältöstrategialla olisi merkitystä arkipäivän työssä, tulee sen laatimiseen käyttää riittävästi aikaa ja vaivaa. Tässä kirjoituksessa tarkastellaan toimivan ja kokonaisvaltaisen sisältöstrategian laatimista hieman totutusta poikkeavasta kulmasta, maineen kilpailukyvyn kautta.
H&V Spotlights 18-2018
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Voiko sisältömarkkinoinnilla pilata maineen? Pk-asiantuntijayritykselle, tai oikeammin sen johtaville asiantuntijoille, on usein iso mörkö pelko siitä, että sisältömarkkinoinnilla voisi pilata maineen. Pelätään somemyrskyä, lehdistön vainokampanjaa tai vähintäänkin asiantuntijamaineen menetystä pienestäkin virheestä. Onko pelko perusteltu ja mitä voi tehdä, että pahin ei tapahdu?