H&V Spotlights 18-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Elsa Piikki
Sisältötehdas-valmennus kirjoittajan apupyörinä ja sisältöstrategia kypäränä

Kevään koittaessa on tullut jälleen aika kaivaa polkupyörät varastoista ja kurvata hiekasta puhdistetuille kaduille. Talven jälkeen satulaan nouseminen voi tuntua jännittävältä, ja turvallisen ajon takaamiseksi onkin tärkeää muistaa huoltaa sekä polkupyörä että turvavarusteet. Pyörän huollon yhteydessä voi pohtia, olisiko aika huoltaa myös yrityksen sisältöstrategia ja sosiaalisen median sisältösuunnitelma.
H&V Spotlights 16-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Marko Alanko
FreeStyler-matka jatkuu…

On kulunut muutama kuukausi (ajattoman) FreeStyler (Suunnitelmia & Sattumia) -bisneskirjan julkaisusta. Ensimmäinen, reilu 2 vuoden sisällöllinen sekä tuotannollinen ponnistus on tehty: myyntikanavat aktivoitu ja ensimmäisen vaiheen promootio (mm. yli 20 BNI online -myyntikokousta läpi Suomen) suoritettu. Tästä on hyvä jatkaa, sillä erilaisten promootioiden tekeminen kirjan ympärillä tulee luonnollisesti jatkumaan vielä pitkään.
H&V Spotlights 13-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Podcastilla tarinaa ja tietoa maailmalle?

Monille ihmisäänen kuunteleminen on tehokkain tapa vastaanottaa tietoa. Podcast on hyvin tehokas brändimarkkinoinnin työkalu. Podcast on hyvä tapa rakentaa henkilöbrändiä, jakaa tietoa, kasvattaa yrityksen tunnettuutta sekä luoda laadukas työnantaja-, yhteistyökumppani- ja asiantuntijamielikuva. Podcast on tehokas tapa ilmaista itseään ja puhua itselleen tärkeästä aiheesta, se myös mahdollistaa syvällisemmän asian käsittelyn.
H&V Spotlights 9-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
Tiedätkö sinä yrityksesi maineen tilan pintaa syvemmältä?

Yrityksen maineesta ja sen merkityksestä puhutaan paljon. Kuinka se on merkittävässä roolissa yrityksen menestyksen kannalta ja vaikuttaa kaikkeen rekrytoinnista lähtien. Maineen rakentamiseen kuluu aikaa ja suurella työllä ja tavoitteellisella tekemisellä saavutetun maineen voi menettää yhdessä hetkessä, jos yritys kohtaa merkittävän kriisin.
Huomattavasti vähemmän puhutaan siitä, mistä yrityksen maineen tilan voi oikeastaan edes tietää. Vai voiko sitä? Paljon melua tyhjästä? Onko maine sittenkin vain abstrakti käsite, josta on mahdotonta saada tolkkua?
H&V Spotlights 7-2021
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Digitaalinen sisältö markkinointiviestinnän selkärankana

Yrityksen verkkopresenssi on hyvin keskeinen osa yrityksen brändiä. Verkkopresenssillä tarkoitetaan yrityksen tai henkilön aktiivista läsnäoloa verkossa. Käytännössä on kyse kuvasta, joka muodostetaan organisaatiosta digitaalisten sisältöjen perusteella, esim. verkkosivujen ja sosiaalisen median sisällöistä. Hyvällä verkkopresenssillä lisätään niin tunnettuutta, löydettävyyttä kuin asiakasuskollisuutta. Millainen kuva yrityksestäsi tulee digitaalisten sisältöjen perusteella?