H&V DigiEnsin / Maineluotain Online
–Online-näkyvyyden systemaattisesta kehittämisestä on merkittävää hyötyä liiketoiminnalle. Jotta tehokasta online-näkyvyyttä ja tunnettuutta voidaan rakentaa, on hyvä aloittaa tutkimalla online-näkyvyyden nykytila kilpailijavertailuineen ja tämän jälkeen määrittää kehityskohteet sekä viestinnän kohderyhmät ja viestit.
H&V DigiEnsin Maineluotain Online selvittää online-näkyvyytesi suhteessa kilpailijoihisi ja tärkeimpiin hakukriteereihin. Lisäksi tutkitaan yrityksen ja kilpailijoiden mainepositiot sosiaalisessa mediassa sekä verkkopalvelun toimivuus. Käytämme tutkimuksessa apuna kehittyneimpiä analytiikkapalveluita, kuten Cuutio ja Underhood.
Tutkimuksen tulokset ja online-viestinnän toimenpide-ehdotukset käsitellään yhteisessä workshopissa.
Ota yhteyttä Maineluotain-asiantuntijaamme:
Mikko Sillanpää
mikko.sillanpaa@harkonsalovesa.fi
puh. 050 – 331 5279
H&V Maine Maineluotain on usein alkupiste tuloksellisen viestinnän ja markkinoinnin kehittämiseen. H&V Maine Maineluotain Täsmä on sopiva alkututkimus rajattuun liiketoimintahaasteeseen ja sen tuloksia voidaan myös käyttää vastaavasti rajatumman kokonaisuuden, esimerkiksi yhden tuotteen tai asiakasryhmän mukaiseen viestinnän ja markkinoinnin kehittämiseen. H&V DigiEnsin Maineluotain Online -tutkimuksessa tutkitaan yrityksesi tai brändisi positiota onlinemaailmassa ja sosiaalisessa mediassa.
Maineluotain-tutkimuksen jälkeen edetään usein H&V Maine Viestintästrategia ja/tai H&V DigiEnsin Sisältöstrategia (tai näiden yhdistelmään), jossa päätetään viestinnän ja markkinoinnin kanavat. Kanavakohtaisesti käytännön työhön edetään esimerkiksi H&V DigiEnsin Sisältö, H&V DigiEnsin Fullbound, H&V Maine Mediasuhteet, H&V Maine Asiakasviestintä tai H&V Maine Yhteiskunta -palvelujen avulla. Maineluotain Online on osa H&V Maine ja H&V DigiEnsin -palvelukokonaisuuksia.