- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
Koukuta asiakkaasi tarinan avulla

Yrityksen tarina ei muodostu yksittäisistä viesteistä tai iskulauseista. Tarinalla tarkoitetaan sarjaa, josta halutaan nähdä aina seuraava osa. Eheän kokonaisuuden aikaansaamiseksi kaikkien viestien pohjalla tulee olla sama perusajatus. Ensimmäiseksi tulee siis miettiä, mistä yritys haluaa olla tunnettu ja mitä mielikuvia se haluaa herättää. Tarinaa voi kuitenkin viedä uusiin suuntiin – ja todennäköisesti se on muuttuvassa maailmassa välttämätöntä.
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
H&V tarjoaa nyt myös tehokkaan ja kattavan palvelun sosiaalisen median kanavien käyttöönottoon!

- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Roast webinaari 28.11. klo 9–11

- Tietoja
- Kirjoittanut Marita Larmia
Viestinnän keskiössä edelleen ihminen

Viestintä ja markkinointi sekä myynti ovat vuosien varrella lähestyneet toisiaan, mikä on selvä piristysruiske ja tehostaa entisestään yrityksen myyntiponnisteluja. Yritys hyötyy siitä, että saman ”koneen” kautta johdetaan ja suunnitellaan koko paletti strategiasuunnittelusta ja sen jalkauttamisesta tai perusviesteistä vlogien kuvakulmien tarkentamiseen. Aikaa ei kulu monien tekijöiden briiffaamiseen ja kokonaisuuden keräämiseen useilta eri tahoilta. Viestintäalan ammattilaisten parissa tehdyn uusimman tutkimuksenkin* mukaan lähes joka kolmannen ammattiviestijän työtehtäviin kuuluu jo sekä markkinointia että viestintää.
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
Markkinointiviestinnän perusteet -opas aloittavalle yritykselle

Markkinointiviestinnän kokonaisuus on laaja ja voi tuntua haastavalta päästä alkuun, kun on perustamassa uutta yritystä. Missä sosiaalisen median kanavissa kannattaa olla aktiivinen, minkälainen sisältö potentiaalisia asiakkaita voisi kiinnostaa, ja mikä on hyvä nimi yritykselle?
- Tietoja
- Kirjoittanut Fanny Hagan
Katsojasta kokijaksi

Virtuaalitodellisuus, lyhyesti VR, yleistyy vauhdilla. Nykypäivänä kuluttajien on helppo ohittaa ja hiljentää digitaaliset mainokset, mutta kiinnostavan VR-sisällön kokeminen on henkilökohtainen päätös. Oikein käytettynä VR mahdollistaa suoran ja merkityksellisen kontaktin käyttäjään. Tämän kirjoituksen tarkoitus on kertoa VR:n nykytilasta, herättää lukijassa ideoita ja ajatuksia sekä näyttää esimerkkejä siitä, miten VR-teknologiaa käytetään eri puolilla maailmaa.
- Tietoja
- Kirjoittanut Marko Alanko
Pakohuone purettuna

H&V:n tiimi lähti ideoimaan tulevaa syksyä kahden päivän kick-offille. Ohjelma oli tiivis sisältäen monia palavereja, ideointia ja ajatuksien vaihtoa, mutta myös rentoa yhdessä tekemistä ja toisiimme tutustumista. Nostan tarkempaan esittelyyn tiiminä läpikäydyn pakohuone-tehtävän, koska sen aikana syntyi monia uusia oivalluksia, jotka olisivat muuten varmasti jääneet yhteisesti kokematta.
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
Unohda chatbotit resurssien säästämistarkoituksessa – valjasta ne myyntiin

Chatbottien hyödyntäminen myynnin lisäämiseksi on selkeästi vuosien 2019–2020 suurimpia trendejä digitaalisen myynnin ja markkinoinnin saralla. Aiheesta ovat kirjoittaneet jo mm. Forbes, Marketing Week ja Salesforce sekä kotimaisista toimijoista mm. Yle ja Markkinointi&Mainonta. Pyysimme markkinointiteknologiayritys Leadoon Santtu Kottilaa kertomaan tarkemmin chatbottien toimintamenetelmistä ja siitä, mihin niiden tehokkuus perustuu.
- Tietoja
- Kirjoittanut Fanny Hagan
The Globalisation of Public Relations

By: Nicole Capper, Managing Director of the South member agency - MANGO-OMC (Pty) Ltd.
Member, International Public Relations Network (IPRN)
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
Tehosta markkinointiviestintääsi fullboundin avulla

Inbound ja outbound ovat termejä, joihin törmää lähes väistämättä, jos on tekemisissä markkinoinnin ja viestinnän parissa. Usein käsitteet erotetaan toisistaan, mutta se ei kuitenkaan ole järkevää. Kattavampi kokonaisuus saavutetaan, kun inboundista ja outboundista rakennetaan toisiaan täydentävä ja laaja markkinointitoimenpiteiden kokonaisuus.
- Tietoja
- Kirjoittanut Fanny Hagan
H&V-viestintätoimiston suunnittelemat monipuoliset mediaratkaisut nostivat Fluent Progressin kampanjan seuraavalle tasolle – toteutus palkittiin kauden parhaana digiä hyödyntävänä B2B-kampanjana!

Paras kokonaisvaltaisesti digiä hyödyntävä B2B-kampanja:
https://www.almamedia.fi/uutishuone/uutinen/03-06-2019-tässä-ovat-kevätkauden-parhaat-digikampanjat
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Esittelyssä H&V, katso palkittu videomme!
Olemme yli 20 toimintavuotemme aikana keränneet paitsi kokemusta, myös näkemystä tulevaisuudesta.
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
H&V palkittiin kansainvälisen IPRN-verkoston kokouksessa Varsovassa

H&V on mukana kansainvälissä itsenäisten viestintätoimistojen verkostossa, IPRN:ssä (International Public Relations Network). Verkoston vuosikokous järjestettiin tänä vuonna Varsovassa ja isäntänämme toimi Public Dialog -toimisto. Vuosikokouksen yhteydessä palkittiin myös vuoden parhaita projekteja. H&V sai tunnustuksen kolmessa kategoriassa: Vuoden asiakasprojekti, vuoden asiakasvideo ja vuoden toimistovideo.
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
H&V Vierasblogi: Cuutio

Asiakas ei löydä teitä Googlesta
Digitaalinen asiakaspolku on rönsyilevämpi ja monimuotoisempi kuin koskaan, mutta Googlen merkitys kaupanteossa ja liidien hankinnassa on vuosi vuodelta suurempi.
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Onko markkinointiviestinnän kokonaisuus oikeasti hallussa?
Markkinointiviestinnän kokonaisuutta voidaan tarkastella monesta kulmasta. Yksi tapa arvioida kokonaisuutta on maineen kilpailukyky, eli ollaanko kaupallisten kohderyhmien top-of-mindissa verrattuna kilpailijoihin, ja miten sinne voisi päästä. Toinen tapa arvioida kokonaisuutta on asiakkaan ostopolun (tai sen käänteisen ilmiön, myyjälle hahmottuvan myyntipolun) kautta. Mallinnuksia edellä mainittuihin on monia, kaikki omine vahvuuksine ja heikkouksineen. Tarkastelu voidaan myös jakaa eri tasoihin, esimerkiksi strategiseen ja taktiseen. Kun halutaan tehdä nopea tarkistus, käytännöllisintä on kuitenkin tarkastella sisältöä ja näkyvyyttä.
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
H&V Vierasblogi: Loyalistic

Vuotaako verkkosivunne kuin seula?
Moni toivoo liidejä tai jopa kauppaa verkkosivuilta. Uusitaan web-sivuja. Optimoidaan hakukoneelle. Tehdään sisältöä ja bloggaillaan. Pöhistään somessa. Ostetaan näkyvyyttä. Ja silti tulokset ovat usein yhtä pettymystä. Mistä oikein kiikastaa?
- Tietoja
- Kirjoittanut Ilona Vuori
Maine – merkittävä tekijä markkinoilla

Tiedätkö, mitä organisaatiostasi ajatellaan? Jos et, niin asiasta kannattaa ehdottomasti ottaa selvää, sillä maineen vaikutus yrityksen tai organisaation toiminnalle ja tuottavuudelle on merkittävä.
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Miten mainetta mitataan verkossa?

Yrityksen tai brändin verkkonäkyvyydessä on kaksi keskeistä tekijää: määrä ja laatu. Kumpaakin voidaan, ja pitääkin, mitata säännöllisesti. Käytännöllisin lähestymistapa online-maineen tutkimiseen on arvioida sitä maineen kilpailukyvyn kautta, eli kuinka hyvin pärjätään kilpailijoihin verrattuna.