H&V blogi

Suuntana pohjoismainen markkina? Me autamme!

Pohjoismaiden markkinat ovat monelle suomalaisyritykselle kotimarkkinaan verrattavissa oleva luonteva ensimmäinen kansainvälisen laajentumisen kohde. Viestintä ja markkinointi ovat ensimmäisiä ratkaistavia kysymyksiä: millä kielellä toimitaan, missä maissa, mitä toimenpiteitä tehdään ja millä budjetilla… me autamme löytämään vastaukset! Nordic Entries -palvelumme on tarkoitettu kaikille yrityksille, jotka haluavat tehdä markkinointia ja viestintää yhdessä tai useammassa Pohjoismaassa.

Pandemia-aika on nostanut monelle yritykselle esiin haasteen, että kotimarkkina ei riitä liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseen. Liiketoiminnan kansainvälistymisen yhtenä haasteena on tehokkaan viestinnän ja markkinoinnin rakentaminen uuteen markkinaan. Jo Pohjoismaissa naapuruudesta huolimatta on merkittäviä kulttuurisia ja liiketoimintaympäristöön liittyviä eroja, jotka tulee ottaa huomioon markkinointiviestinnän sisältöä ja toimenpiteitä suunniteltaessa.

Työelämän tekstityön määrän yhä kasvaessa on kieliosaamiselle entistä enemmän kysyntää. Oikeakielinen ja selkeästi jäsennelty teksti on paitsi ymmärrettävää myös luotettavaa. Minua kiehtoo se, miten voimme kielen avulla jäsentää ja ohjata toimintaamme sekä ilmaista itseämme tavoilla, jotka herättävät tunteita muissa kielenkäyttäjissä. Parhaimmillaan kieli onkin vuorovaikutuksessa, jossa se toimii siltana erilaisten vuorovaikuttajien välillä. Etenkin yhdistettyäni suomen kielen opinnot markkinoinnin opintoihin huomasin, että pienistä kieliopin ja tekstitaitojen puroista on kasvanut virtaava vaikuttamisen koski, jota voimme tältä kielen sillalta ihastella.  

Mihin aika kuluu?

Oman organisaation käytössä on rajattu määrä aikaa kansainvälisten markkinoiden valloittamiseen - ajankäyttöä joutuu priorisoimaan. Oikean paikallisen kumppanin löytäminen auttamaan markkinoinnin ja viestinnän materiaalien toteutukseen voi viedä yllättävän paljon aikaa. Lisäksi, jos toimitaan useammassa kuin yhdessä maassa, voi yhteistyökumppanien kanssa toiminta viedä paljon projektinhallinnan aikaa. Erilaiset toimintatavat, erilaiset raportit ja muut erot kumppanien välillä vaativat huomiota ja kuluttavat aikaa.

Meillä on valmis laaja verkosto yhteistyökumppaneita, joiden kanssa olemme tottuneet työskentelemään ja kehittäneet yhdessä yhtenevät toimintatavat. Meillä aikaa ei kulu perusasioiden rakentamiseen, vaan pääsemme aloittamaan kanssasi välittömästi tuloksia tuovan yhteistyön.

Mitä, missä, milloin?

Autamme asiakkaitamme laatimaan toimintasuunnitelman eri Pohjoismaihin, yhteen tai useampaan, sekä tuottamaan materiaalit paikallisten vaatimusten mukaiseksi. Lisäksi pidämme huolta jatkuvasta operatiivisesta työstä ja raportoimme tuloksista asiakkaillemme. Tarjoamme Pohjoismaiden markkinointiviestinnän avaimet käteen -palveluna.

Lue lisää Nordic Entries palvelustamme ja lataa maksuton esite! 

Nordic Entries on tehokas palvelukokonaisuus, kun tavoitteena on valloittaa pohjoismaiset markkinat. Me hoidamme puolestasi yhteistyön kansainvälisten yhteistyökumppaneiden kanssa ja suunnittelemme kanssasi strategiset toimet, jotta sinä voit keskittyä olennaiseen – liiketoiminnan kasvattamiseen. 

Seuraa ja käy tykkäämässä meistä Instagramissa, LinkedInissä ja Facebookissa.

Tietoja kirjoittajasta
Mikko Sillanpää
Toimitusjohtaja
050 - 331 5279
mikko.sillanpaa@harkonsalovesa.fi
Mikko on kokenut viestintäkonsultti. Antiikin kulttuurihistoria ja retoriikan teoria yhdessä yli 20-vuotisen markkinoinnin ja viestinnän kokemuksen kanssa antaa erinomaisen pohjan tutkia, analysoida ja ratkaista käytännön tasolla viestinnän ja markkinoinnin haasteita. Mikon motto on: "Viam aut inveniam aut faciam!"

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Köydenpunojankatu 7 A 1, 00180 Helsinki

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

003709970222

Maventa (003721291126)

0997022-2