Highway to Sell – Tunnettuus on kiihdytyskaista myynnin edistämiseen

Kuinka moni alkoi mielessään hyräilemään otsikon luettuaan legendaarista AC/DC:n kappaletta. Uskallan väittää, että melko moni. Vastaavasti punaiset kengänpohjat vievät yleisesti ajatukset luksuskenkiin ja esimerkiksi suklaasta puhuttaessa ainakin suuren osan suomalaisista ajatukset kulkeutuvat tietyn brändin makumaailmaan. Kaikki nämä ovat esimerkkejä siitä, mitä tunnettuudella parhaimmillaan saadaan aikaan – mielen päällä pysyminen.
Oman liiketoiminnan kehityksen kannalta tunnettuuden merkitystä ei voi korostaa liikaa. On ensiarvoisen tärkeää pysyä potentiaalisten asiakkaiden mielessä, sillä myynnin ja asiakashankinnan kannalta on olennaista, että palveluja hankittaessa juuri sinun yrityksesi nousee mieleen. Kylmäpuhelutkin saavat usein uudenlaista potkua, kun yritys on edes etäisesti tuttu hissipuhetta aloitettaessa. Jos yrityksestäsi ja palveluistasi ei tiedetä, ei niiden perään myöskään kysellä tai niitä kaivata.
Ihmisen mielen kärkisijoilla pysyminen vaatii aktiivista toimintaa. Ei ole sattumaa, että tietyt brändit yhdistetään tiettyihin tarpeisiin lähes automaattisesti. Silloin tunnettuutta on rakennettu vuosien ajan monikanavaisella, pitkäjänteisellä ja sinnikkäällä tekemisellä.
Alun esimerkit ovat vaikuttavia, mutta niitä ei kannata säikähtää. Tunnettuus ja sen mittaaminen tuleekin suhteuttaa aina omiin tavoitteisiin ja asiakaskuntaan. Aina ei edes kannata tavoitella aiempien esimerkkien kaltaista yleistä tunnettuutta – ainakaan heti. Usein tehokkainta onkin aloittaa toiminta tunnettuuden kasvattamiseksi määrittelemällä tärkeimmät kohderyhmät, ja kohdistaa toiminta heidän suuntaansa. Erityisen tärkeää tämä on silloin, kun yrityksen toiminta ja ratkaisut ovat suunnattu pienelle ja tiettyyn alaan erikoistuneelle kohderyhmälle. Tällöin yleisen tunnettuuden sijaan kannattaa ensisijaisesti pyrkiä tuomaan yrityksen toimintaa ja ratkaisuja esiin juuri kyseisen alan merkittävimpien päättäjien ja toimijoiden keskuudessa.
Tunnettuutta harvoin, tuskin koskaan, rakennetaan yhdessä päivässä. Tarvitaan kuitenkin se yksi päivä, jolloin tehdään päätös systemaattisen tunnettuuden rakentamisesta ja tarkempi toimintasuunnitelma tavoitteiden saavuttamiseksi.
Highway to Sell -liikkeenjohdon konsultointipäivä on alkusysäys, jonka avulla rakennamme yhdessä toimintastrategian ja askelmerkit, joiden avulla tunnettuutta rakennetaan pala palalta. Päivän aikana saat avuksesi kokeneen myyntivalmentajan Jussi Alamäen sekä H&V:n asiantuntijan, joka keskittyy viestinnän ja markkinoinnin organisointiin. Näin konsultointipäivästä saadaan muodostettua ainutlaatuinen ja eheä kokonaisuus tehostamaan tunnettuuden ja myynnin kehitystä.
Lue lisää ja siirry kiihdytyskaistalle kohti laajempaa tunnettuutta!
Highway to SELL on palvelukokonaisuus myynnin, viestinnän ja markkinoinnin yhtenäiseen kehittämiseen. Kokenut myyntivalmentaja Jussi Alamäki vastaa myynnin ja myyntiprosessin hiomisesta tehokkaammaksi ja H&V:n asiantuntija vastaa viestinnän ja markkinoinnin prosessien sekä sisällön ja näkyvyyden uudistamisesta asiakkaamme liiketoimintatavoitteiden mukaiseksi.
Seuraa ja käy tykkäämässä meistä Instagramissa, LinkedInissä ja Facebookissa.