Sisältötehdas-valmennus kirjoittajan apupyörinä ja sisältöstrategia kypäränä

Kevään koittaessa on tullut jälleen aika kaivaa polkupyörät varastoista ja kurvata hiekasta puhdistetuille kaduille. Talven jälkeen satulaan nouseminen voi tuntua jännittävältä, ja turvallisen ajon takaamiseksi onkin tärkeää muistaa huoltaa sekä polkupyörä että turvavarusteet. Pyörän huollon yhteydessä voi pohtia, olisiko aika huoltaa myös yrityksen sisältöstrategia ja sosiaalisen median sisältösuunnitelma.
Kevään koittaessa on tullut jälleen aika kaivaa polkupyörät varastoista ja kurvata hiekasta puhdistetuille kaduille. Talven jälkeen satulaan nouseminen voi tuntua jännittävältä, ja turvallisen ajon takaamiseksi onkin tärkeää muistaa huoltaa sekä polkupyörä että turvavarusteet. Pyörän huollon yhteydessä voi pohtia, olisiko aika huoltaa myös yrityksen sisältöstrategia ja sosiaalisen median sisältösuunnitelma.
Sisältöstrategia on yrityksen viestinnässä yhtä tärkeä kuin pyöräilykypärä pyöräillessä: ilmankin voi ajaa, mutta äkillisessä kolarissa suojaamattoman vahingot ovat huomattavasti suuremmat. Aivan kuten pyöräilykypärä suojaa pyöräilijää, etukäteen luotu sisältöstrategia toimii turvana viestinnässä silloin, kun vauhti yltyy kovaksi ja reitti mutkikkaaksi. Etukäteen luodusta suunnitelmasta on helppo tarkistaa, mitä julkaistaan ja milloin. Tämä helpottaa etenkin julkaisujen vaatiman työmäärän aikatauluttamista.
Samalla kun monet vasta opettelevat pyörällä ajamista, myös sisältöstrategia on luotava joskus ensimmäistä kertaa. Kuten lapset saavat huteraan polkemiseensa tukea apupyöristä, ei sisällöntuottajankaan tarvitse osata polkea ammattilaisen tavoin heti. Tätä varten on olemassa Sisältötehdas-valmennus – sisällöntuottajan apupyörät sisältöstrategian luomiseen, jotka auttavat alkuun matkalla kohti voittavaa viestintää.
Sisältötehdas-valmennuksen tuloksena saat sisältöstrategian sisältösuunnitelman, sosiaalisen median ohjeen, valmennuksen tuotantotiimille ja kolme tuotettua sisältöä per osallistuja. Sisältötehdas valmennus sopii kaikenkokoisille ja kaikkien toimialojen organisaatioille. Sisällöntuotannon fokus on tyypillisesti blogeissa ja sosiaalisessa mediassa.
Aivan kuten pyörällä ei opi ajamaan jos ei aja, ei kirjoittamaan opi, jos ei kirjoita. Siksi Sisältötehdas-valmennus sisältää kirjoitusharjoituksia ja tehtäviä, joissa pohditaan esimerkiksi sitä, miksi kirjoitetaan ja kenelle. Nämä apupyörät valmennukseen osallistuva saa mukaansa polkaistessaan kohti suuria saavutuksia.
Ei siis muuta kuin kypärä päähän, sisältösuunnitelmat kuntoon ja baanalle!
Digitaalisen sisällöntuotannon voittajatiimi syntyy Sisältötehdas-valmennuksessa! Digitaalisen sisällöntuotannon suurimpia haasteita on saada homma käyntiin. Kokenut digitaalisen sisällöntuotannon valmentajamme ohjaa tiimiisi menestykseen. Keskitymme käytännön ohjauksen avulla konkreettiseen sisällön tuottamiseen.
Sisältötehdas-valmennus on osa H&V DigiEnsin ja H&V Valmennus -palveluvalikoimaa.
Seuraa ja käy tykkäämässä meistä Instagramissa, LinkedInissä ja Facebookissa.