H&V blogi

Ethän heitä sisältöjäsi hukkaan?

Kuvitellaan tilanne, että yrityksesi on alkanut panostaa merkittävästi verkkosivuihin. Verkkosivut uudistetaan, niiden ilme on raikas ja herättää mielenkiintoa. Sivuille on myös tuotettu sisältöä yrityksen asiakaskuntaa ajatellen – yrityksen historiaa, blogitekstejä ajankohtaisista aiheista, uutisia ja asiakascaseja. Kaikki on verkkosivuilla niin kuin pitääkin, mutta sitten homma jätetään siihen. Lopulta vain harva potentiaalinen asiakas löytää sisältöjen pariin. 

Vastaavasti tilanne voi olla myös toisenlainen. Yritys panostaa merkittävästi ansaittuun mediaan. Mainostilaa ostetaan internetistä ja lehtien sivuilta. Mainokset on suunniteltu hyvin, ja ne herättävät potentiaalisten asiakkaiden kiinnostuksen. Kiinnostuksen herättyä yritystä etsitään sosiaalisesta mediasta ja Googlesta. Verkkosivut ja sosiaalisen median kanavat eivät kuitenkaan herätä samaa tunnetta ja mielenkiintoa, kuin mainokset, ja lopulta yritys jääkin lupaavasta alusta huolimatta unohduksiin.

Tällaisten tilanteiden välttämiseksi monikanavainen tekeminen astuu kuvioihin. Asiakasta ei ajeta seinään, kun eri mediat ja kanavat ovat ajan tasalla ja yrityksen ääni on tunnistettavissa. Monikanavainen tekeminen on merkittävässä roolissa koko brändin rakentamisessa. Eri kanavien ei tarvitse olla identtiset kaksoset, mutta mielellään samaa sukua, jotta brändistä saadaan tunnistettava ja eri mediat toimivat toistensa tukena.

Oma, ostettu ja ansaittu media – monikanavaisella tekemisellä maksimoidaan hyödyt

Monikanavaisella tekemisellä maksimoidaan sekä näkyvyys että oman tekemisen tehokkuus. Koska mielenkiintoisen sisällön tuottamiseen kuluu väistämättä aikaa ja resursseja, kannattaa siitä ottaa kaikki hyödyt irti. Blogitekstit verkkosivuilla helpottavat myös sosiaalisen median aktiivisena pitämistä, kun samaa tekstiä ja kuvitusta voi käyttää pohjana päivityksille. Mainoksien sloganeita kannattaa hyödyntää myös verkkosivujen sisältöjen otsikkotasolla ja sosiaalisessa mediassa iskulauseina. Myös samaa visuaalista ilmettä kannattaa hyödyntää kaikilla alustoilla. Pyörää ei siis tarvitse keksiä joka kerta uudelleen, vaan ideoita kannattaa hyödyntää mahdollisimman monipuolisesti.

Samalla, kun tekeminen on tehokasta, se myös kasvattaa näkyvyyttä. Kun verkkosivujen sisällöstä tekee päivityksen sosiaaliseen mediaan linkin kera, löytää useampi materiaalin pariin. Maksetuissa mainoksissa näkyviä aiheita kannattaa painottaa myös omissa kanavissa, jotta asiakaspolku on sujuva. Ansaittu näkyvyys kannattaa mahdollisuuksien mukaan nostaa aina esiin myös omissa kanavissa, sillä silloin ääneen pääsee yrityksen ulkopuoliset henkilöt, ja se luo osaltaan vivahteikkuutta ja mielenkiintoa sosiaalisen median kanaviin ja vahvistaa mielikuvaa mielenkiintoisesta yrityksestä.


Kasvata myyntiäsi suositun MyMedian avulla! H&V:n tarjoama kokonaisvaltainen MyMedia-konsepti on tarkoitettu yrityksille, jotka haluavat kirkastaa oman, ostetun ja ansaitun median hallintaa monikanavaisessa maailmassa. MyMedia kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja myyntiä yhdistämällä eri osa-alueet yhdeksi mediaksi. Tarjoamme käyttöösi konkreettiset työkalut ja toimintamallin.

Seuraa ja käy tykkäämässä meistä Instagramissa, LinkedInissä ja Facebookissa.

Tietoja kirjoittajasta
Ilona Vuori
Viestintäkonsultti
044 - 511 1033
ilona.vuori@harkonsalovesa.fi
Ilona ottaa rohkeasti vastaan uudet haasteet ja haluaa aina ylittää itsensä. Ilona näkee viestinnän erityisesti maineen rakentajana, ja tätä hän toteuttaa pitkäjänteisesti myös asiakastyössä. Ilonan vahvuuksiin kuuluvat sisällöntuotannon ja sosiaalisen median monet ulottuvuudet.

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Köydenpunojankatu 7 A 1, 00180 Helsinki

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

003709970222

Maventa (003721291126)

0997022-2