H&V blogi

Miten pieni yritys voi kasvattaa mainettaan? H&V Opas julkaistu!



"Hyvä tuote myy itse itsensä" Näitä ja samankaltaisia lauseita toistellaan paljon. Vaikka niissä on totuuden siemen, ovat ne valitettavasti muuten täyttä puppua. Paras tuote ei yleensä ole suosituin tai suurin kaupallinen menestys. Suomessa asiantuntijavetoisessa liiketoiminnassa tulisikin huolestua tavallisesti siitä, että maineen rakentamiseen ei panosteta tarpeeksi paljon. Uunituore yhteistyössä Loyalisticin kanssa laadittu H&V Opas "Miten pieni yritys voi kasvattaa mainettaan" auttaa pääsemään alkuun.

"Tyytyväinen asiakas on paras myyntimies"

"Me tehdään tätä meidän juttua ja asiakkaat päättävät, että ollaanko tarpeeksi hyviä"

Tyytyväiset asiakkaat ovat toki hyviä suosit­telemaan, mutta ei yksin asiakkaiden suo­situksilla liiketoimintaa tehdä kannattavaksi kuin erittäin harvoin – jokaista tällaista me­nestystarinaa kohden on tuhansia toisenlaisia tarinoita, joissa hyvä tuote tai palvelu kuolee, koska se ei ole kyennyt kehittämään kunnol­lista liiketoimintaa.

Suomessa etenkin asiantuntijavetoisessa liiketoiminnassa nämä uskomukset kuitenkin istuvat syvässä ja totta kai jokainen asiantun­tija haluaa uskoa omaan erityislaatuisuuteen­sa ja siihen, että juuri minun juttuni on niin uskomattoman hieno, että se ansaitsee me­nestyksen. Usein näin onkin, sillä suomalaiset ovat täydellisyydentavoittelijoita verrattuna kovin moneen muuhun kansaan ja kulttuuriin. Lähes jokaiselle asiantuntijayritykselle voisikin sanoa, että älkää huoliko, teidän asiantuntemuksenne on kohdallaan. Kuitenkin näille samoille yrityksille yleensä voisi sanoa: teidän pitäisi huolestua, koska ette panosta tarpeek­si maineen rakentamiseen, se muodostaan uhan teidän liiketoiminnallenne.


Uudessa H&V Oppaassa käydään läpi suomalaisten pienten asiantuntijayritysten parhaita käytän­töjä ja keinoja rakentaa mainetta, eli näkyvyyttä ja sisältöä, suunnitelmallisella tavalla. Lataa opas täältä.

Katso myös:




Harkonsalo&Vesa on uuden ajan viestintätoimisto. Yhdistämme oman, ansaitun ja ostetun median tehokkaaksi liiketoimintaa palvelevaksi kokonaisuudeksi. Pienen yrityksen maineenrakennus kannattaa aloittaa H&V Maine Maineluotain-tutkimuksella, joka kertoo mainepositiosi ja millä erottaudutaan kilpailussa positiivisesti. H&V Maine Viestintästrategiassa muotoillaan ydinviestit sekä määritellään viestinnän ja markkinoinnin kanavat ja toimintasuunnitelma niihin. Kanavakohtaisesti käytännön työhön edetään esimerkiksi H&V DigiEnsin Sisältö, H&V DigiEnsin Fullbound, H&V Maine Mediasuhteet, H&V Maine Asiakasviestintä tai H&V Maine Yhteiskunta -palvelujen avulla. Ota meihin yhteyttä, autamme mielellämme rakentamaan yrityksesi mainetta liiketoiminnan tueksi!

Tietoja kirjoittajasta
Mikko Sillanpää
Toimitusjohtaja
050 - 331 5279
mikko.sillanpaa@harkonsalovesa.fi
Mikko on kokenut viestintäkonsultti. Antiikin kulttuurihistoria ja retoriikan teoria yhdessä yli 20-vuotisen markkinoinnin ja viestinnän kokemuksen kanssa antaa erinomaisen pohjan tutkia, analysoida ja ratkaista käytännön tasolla viestinnän ja markkinoinnin haasteita. Mikon motto on: "Viam aut inveniam aut faciam!"

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Köydenpunojankatu 7 A 1, 00180 Helsinki

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

003709970222

Maventa (003721291126)

0997022-2