H&V blogi

Tehosta markkinointiviestintääsi fullboundin avulla



Inbound ja outbound ovat termejä, joihin törmää lähes väistämättä, jos on tekemisissä markkinoinnin ja viestinnän parissa. Usein käsitteet erotetaan toisistaan, mutta se ei kuitenkaan ole järkevää. Kattavampi kokonaisuus saavutetaan, kun inboundista ja outboundista rakennetaan toisiaan täydentävä ja laaja markkinointitoimenpiteiden kokonaisuus.

H&V-viestintätoimiston suunnittelemat monipuoliset mediaratkaisut nostivat Fluent Progressin kampanjan seuraavalle tasolle – toteutus palkittiin kauden parhaana digiä hyödyntävänä B2B-kampanjana!


Paras kokonaisvaltaisesti digiä hyödyntävä B2B-kampanja: 
https://www.almamedia.fi/uutishuone/uutinen/03-06-2019-tässä-ovat-kevätkauden-parhaat-digikampanjat

Esittelyssä H&V, katso palkittu videomme!



Olemme yli 20 toimintavuotemme aikana keränneet paitsi kokemusta, myös näkemystä tulevaisuudesta.

H&V palkittiin kansainvälisen IPRN-verkoston kokouksessa Varsovassa




H&V on mukana kansainvälissä itsenäisten viestintätoimistojen verkostossa, IPRN:ssä (International Public Relations Network). Verkoston vuosikokous järjestettiin tänä vuonna Varsovassa ja isäntänämme toimi Public Dialog -toimisto. Vuosikokouksen yhteydessä palkittiin myös vuoden parhaita projekteja. H&V sai tunnustuksen kolmessa kategoriassa: Vuoden asiakasprojekti, vuoden asiakasvideo ja vuoden toimistovideo.

H&V Vierasblogi: Cuutio



Asiakas ei löydä teitä Googlesta

Digitaalinen asiakaspolku on rönsyilevämpi ja monimuotoisempi kuin koskaan, mutta Googlen merkitys kaupanteossa ja liidien hankinnassa on vuosi vuodelta suurempi. 

Onko markkinointiviestinnän kokonaisuus oikeasti hallussa?





Markkinointiviestinnän kokonaisuutta voidaan tarkastella monesta kulmasta. Yksi tapa arvioida kokonaisuutta on maineen kilpailukyky, eli ollaanko kaupallisten kohderyhmien top-of-mindissa verrattuna kilpailijoihin, ja miten sinne voisi päästä. Toinen tapa arvioida kokonaisuutta on asiakkaan ostopolun (tai sen käänteisen ilmiön, myyjälle hahmottuvan myyntipolun) kautta. Mallinnuksia edellä mainittuihin on monia, kaikki omine vahvuuksine ja heikkouksineen. Tarkastelu voidaan myös jakaa eri tasoihin, esimerkiksi strategiseen ja taktiseen. Kun halutaan tehdä nopea tarkistus, käytännöllisintä on kuitenkin tarkastella sisältöä ja näkyvyyttä.

H&V Vierasblogi: Loyalistic 



Vuotaako verkkosivunne kuin seula?

Moni toivoo liidejä tai jopa kauppaa verkkosivuilta. Uusitaan web-sivuja. Optimoidaan hakukoneelle. Tehdään sisältöä ja bloggaillaan. Pöhistään somessa. Ostetaan näkyvyyttä. Ja silti tulokset ovat usein yhtä pettymystä. Mistä oikein kiikastaa?

Maine – merkittävä tekijä markkinoilla

Tiedätkö, mitä organisaatiostasi ajatellaan? Jos et, niin asiasta kannattaa ehdottomasti ottaa selvää, sillä maineen vaikutus yrityksen tai organisaation toiminnalle ja tuottavuudelle on merkittävä. 

Miten mainetta mitataan verkossa?

Yrityksen tai brändin verkkonäkyvyydessä on kaksi keskeistä tekijää: määrä ja laatu. Kumpaakin voidaan, ja pitääkin, mitata säännöllisesti. Käytännöllisin lähestymistapa online-maineen tutkimiseen on arvioida sitä maineen kilpailukyvyn kautta, eli kuinka hyvin pärjätään kilpailijoihin verrattuna.

H&V Aamu-Roast 28.5. klo 9–11

Markkinoinnin Instrumentit -aamu 3.5.

Elämää viestintätoimistossa


Pestini juniorikonsulttina on alkanut vauhdikkaasti ja hyvä niin – olen päässyt lyhyen ajan sisään tekemään jo hyvin monenlaisia projekteja ja tehtäviä ja niiden myötä kehittämään itseäni. 

Kuinka sammuttaa roihu eli kriisinhallinnan perusteet


Kriisitilannetta voidaan verrata tulipaloon – se roihahtaa usein nopeasti ja tilanteen rauhoittaminen voi vaatia paljon työtä ja tarkkaan mietittyjä toimenpiteitä. Kriisitilanteen syttyessä kannattaa toimia nopeasti mutta harkitusti. Se ei aina ole helppoa ja voi vaatia rohkeutta, mutta yleensä se kannattaa. Kriisinhallinnan avulla jäljelle voi jäädä muutakin kuin rauniot.

Juniorikonsulttina viestintätoimistossa

Uskallusta, uusien asioiden omaksumista ja hyppy tuntemattomaan. Niistä on tämän juniorikonsultin matka alkanut. Paljon on opittu, mutta vielä enemmän on edessä. Ja hyvä niin. Mikä olisikaan tylsempää kuin työ, jossa ei pääse haastamaan ja kehittämään itseään. Välillä on mentävä oman mukavuusalueen ulkopuolelle, jotta pääsee saavuttamaan asioita, mihin ei välttämättä oma uskallus ole vielä riittänyt.

Kriisi yllättää aina – suunnitelma auttaa selviytymään



Kriisi on tilanteena yllättävä, normaalioloista negatiivisesti poikkeava tilanne, jolla voi olla merkittäviä ja pitkäaikaisia vaikutuksia yrityksen maineelle ja uskottavuudelle. Yllättävyydestä huolimatta kriisiin voi ja kannattaa varautua, jotta sen aiheuttamat haitat jäisivät mahdollisimman vähäisiksi.

Markkinoinnista, tietojen oikeellisuudesta ja GDPR:stä

Keskustelimme GDPR Tech:n Juha Sallisen kanssa GDPR:n vaikutuksesta markkinointiin. Innostuimme kovin aiheesta, ja pyysimme Juhaa vastaamaan muutamiin kysymyksiin aiheesta blogiimme.

H&V: 1. GDPR:stä on kirjoitettu ja puhuttu paljon viimeksi kuluneiden parin vuoden aikana. Kaiken tietovirran ja mielipiteiden keskellä on vaikea erottaa, mikä pitää paikkansa GDPR:stä puhuttaessa ja mikä ei?

How to enter the Finnish market?



For a foreign company seeking to enter the Finnish market or aspiring to gain a greater market share, there are a few important notions that should be taken into account in order to achieve effective marketing communications. We arranged these notions into a brief summary with three categories:

Miten hypätä mukaan kansainväliseen PR:ään?



”Hyvä tuote tai palvelu kyllä myy itse itsensä”- tämän ajattelutavan voit unohtaa jo ensimmäisenä. Tosiasia on, ettei mikään idea, tuote tai palvelu myy itseään, vaikka se siltä välillä saattaa meille näyttää. Kaiken lähtökohtana on oman yrityksen perustan asettaminen kuntoon, jotta päästään asetettuihin tavoitteisiin. Päästääkseen jäävuoren huipulle, täytyy tehdä myös konkreettisia toimintoja sinne kivutakseen. Ilman ydinviestejä tai kunnollisia markkinointistrategioita, ei voida päästä valtakunnallisen median korville.

Asiakastarina markkinointiviestinnän hitti vuonna 2019?



Uusi vuosi – uudet kujeet. Näinhän on tapana tokaista ja aloittaa uusi elämä monellakin eri osa-alueella. Mitä vuodesta 2018 noin yleisellä tasolla jäi sitten päällimmäisenä mieleen viestinnällisten asioiden näkökulmasta? Ainakin se, että sosiaalisen median kanavista löytyi edelleen paljon näkemystä eri alojen asiantuntijoilta mm. datan, markkinoinnin automaation ja mediaseurannan osalta. Harvakseltaan on kuitenkin saanut lukea konkreettisista luovista toimenpiteistä ja ratkaisuista – asiantuntijan kertomana.

Hyvää Joulua & Menestyksekästä Uutta Vuotta!



H&V:n kulunut vuosi sisälsi monta unohtumatonta sekä hienoa tarinaa ja kohtaamista. Tiimimme haluaa kiittää kaikkia yhteistyökumppaneita sekä asiakkaita kuluneesta vuodesta. Rakennetaan yhdessä tulevasta vuodesta vielä menestyksekkäämpi.

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Köydenpunojankatu 7 A 1, 00180 Helsinki

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

003709970222

Maventa (003721291126)

0997022-2