H&V blogi

Maineen kilpailukyky


Tässä kirjoituksessa tarkastelen viestinnän suhdetta liiketoimintaan ja syitä, miksi viestinnän tulisi olla liiketoimintapäättäjien agendalla jatkuvasti. Viestintä on tavattoman laaja aihe, joten teen rajauksen ja jätän esimerkiksi sisäisen viestinnän ja kriisiviestinnän tämän kirjoituksen ulkopuolelle. Niiden sijaan keskityn puhumaan yrityksen viestinnästä ulospäin, omille kaupallisille kohderyhmilleen. Tätä voisi nimittää markkinointiviestinnäksi, mutta termi on hieman liian moniselitteinen ja siksi tyydyn puhumaan tässä kirjoituksessa vain viestinnästä.

Hyvää joulua ja onnea uudelle vuodelle 2020!



Vuosi 2019 oli H&V:n tiimille työntäyteinen ja vauhdikas. Kuluneen vuoden aikana olemme saaneet uusia ja mielenkiintoisia asiakkuuksia ja syventäneet suhteita pitkäaikaisiin asiakkaisiimme. Jatkamme innolla menestyksekästä yhteistyötä myös tulevaisuudessa. Muuttuvassa mediamaailmassa on entistäkin tärkeämpää hallita oman, ostetun ja ansaitun median monipuolinen kenttä, joten odotamme mielenkiinnolla näiden pariin pureutumista tulevallakin vuosikymmenellä. 

Koukuta asiakkaasi tarinan avulla



Yrityksen tarina ei muodostu yksittäisistä viesteistä tai iskulauseista. Tarinalla tarkoitetaan sarjaa, josta halutaan nähdä aina seuraava osa. Eheän kokonaisuuden aikaansaamiseksi kaikkien viestien pohjalla tulee olla sama perusajatus. Ensimmäiseksi tulee siis miettiä, mistä yritys haluaa olla tunnettu ja mitä mielikuvia se haluaa herättää. Tarinaa voi kuitenkin viedä uusiin suuntiin – ja todennäköisesti se on muuttuvassa maailmassa välttämätöntä.

Tervetuloa H&V-glögeille!

H&V tarjoaa nyt myös tehokkaan ja kattavan palvelun sosiaalisen median kanavien käyttöönottoon!

Roast webinaari 28.11. klo 9–11

Viestinnän keskiössä edelleen ihminen



Viestintä ja markkinointi sekä myynti ovat vuosien varrella lähestyneet toisiaan, mikä on selvä piristysruiske ja tehostaa entisestään yrityksen myyntiponnisteluja. Yritys hyötyy siitä, että saman ”koneen” kautta johdetaan ja suunnitellaan koko paletti strategiasuunnittelusta ja sen jalkauttamisesta tai perusviesteistä vlogien kuvakulmien tarkentamiseen. Aikaa ei kulu monien tekijöiden briiffaamiseen ja kokonaisuuden keräämiseen useilta eri tahoilta. Viestintäalan ammattilaisten parissa tehdyn uusimman tutkimuksenkin* mukaan lähes joka kolmannen ammattiviestijän työtehtäviin kuuluu jo sekä markkinointia että viestintää.

Markkinointiviestinnän perusteet -opas aloittavalle yritykselle



Markkinointiviestinnän kokonaisuus on laaja ja voi tuntua haastavalta päästä alkuun, kun on perustamassa uutta yritystä. Missä sosiaalisen median kanavissa kannattaa olla aktiivinen, minkälainen sisältö potentiaalisia asiakkaita voisi kiinnostaa, ja mikä on hyvä nimi yritykselle? 

Katsojasta kokijaksi



Virtuaalitodellisuus, lyhyesti VR, yleistyy vauhdilla. Nykypäivänä kuluttajien on helppo ohittaa ja hiljentää digitaaliset mainokset, mutta kiinnostavan VR-sisällön kokeminen on henkilökohtainen päätös. Oikein käytettynä VR mahdollistaa suoran ja merkityksellisen kontaktin käyttäjään. Tämän kirjoituksen tarkoitus on kertoa VR:n nykytilasta, herättää lukijassa ideoita ja ajatuksia sekä näyttää esimerkkejä siitä, miten VR-teknologiaa käytetään eri puolilla maailmaa.

Markkinoinnin instrumentit 2 lähestyy - varaa paikkasi nyt!



Suomen ensimmäinen oman, ostetun sekä ansaitun median viestintätoimisto Harkonsalo & Vesa ylpeänä esittää!

Markkinoinnin instrumentit 2 -aamu

Pakohuone purettuna


H&V:n tiimi lähti ideoimaan tulevaa syksyä kahden päivän kick-offille. Ohjelma oli tiivis sisältäen monia palavereja, ideointia ja ajatuksien vaihtoa, mutta myös rentoa yhdessä tekemistä ja toisiimme tutustumista. Nostan tarkempaan esittelyyn tiiminä läpikäydyn pakohuone-tehtävän, koska sen aikana syntyi monia uusia oivalluksia, jotka olisivat muuten varmasti jääneet yhteisesti kokematta. 

Unohda chatbotit resurssien säästämistarkoituksessa – valjasta ne myyntiin


Chatbottien hyödyntäminen myynnin lisäämiseksi on selkeästi vuosien 2019–2020 suurimpia trendejä digitaalisen myynnin ja markkinoinnin saralla. Aiheesta ovat kirjoittaneet jo mm. Forbes, Marketing Week ja Salesforce sekä kotimaisista toimijoista mm. Yle ja Markkinointi&Mainonta. Pyysimme markkinointiteknologiayritys Leadoon Santtu Kottilaa kertomaan tarkemmin chatbottien toimintamenetelmistä ja siitä, mihin niiden tehokkuus perustuu.

The Globalisation of Public Relations


By: Nicole Capper, Managing Director of the South member agency - MANGO-OMC (Pty) Ltd.
Member, International Public Relations Network (IPRN)

Tehosta markkinointiviestintääsi fullboundin avulla



Inbound ja outbound ovat termejä, joihin törmää lähes väistämättä, jos on tekemisissä markkinoinnin ja viestinnän parissa. Usein käsitteet erotetaan toisistaan, mutta se ei kuitenkaan ole järkevää. Kattavampi kokonaisuus saavutetaan, kun inboundista ja outboundista rakennetaan toisiaan täydentävä ja laaja markkinointitoimenpiteiden kokonaisuus.

H&V-viestintätoimiston suunnittelemat monipuoliset mediaratkaisut nostivat Fluent Progressin kampanjan seuraavalle tasolle – toteutus palkittiin kauden parhaana digiä hyödyntävänä B2B-kampanjana!


Paras kokonaisvaltaisesti digiä hyödyntävä B2B-kampanja: 
https://www.almamedia.fi/uutishuone/uutinen/03-06-2019-tässä-ovat-kevätkauden-parhaat-digikampanjat

Esittelyssä H&V, katso palkittu videomme!



Olemme yli 20 toimintavuotemme aikana keränneet paitsi kokemusta, myös näkemystä tulevaisuudesta.

H&V palkittiin kansainvälisen IPRN-verkoston kokouksessa Varsovassa




H&V on mukana kansainvälissä itsenäisten viestintätoimistojen verkostossa, IPRN:ssä (International Public Relations Network). Verkoston vuosikokous järjestettiin tänä vuonna Varsovassa ja isäntänämme toimi Public Dialog -toimisto. Vuosikokouksen yhteydessä palkittiin myös vuoden parhaita projekteja. H&V sai tunnustuksen kolmessa kategoriassa: Vuoden asiakasprojekti, vuoden asiakasvideo ja vuoden toimistovideo.

H&V Vierasblogi: Cuutio



Asiakas ei löydä teitä Googlesta

Digitaalinen asiakaspolku on rönsyilevämpi ja monimuotoisempi kuin koskaan, mutta Googlen merkitys kaupanteossa ja liidien hankinnassa on vuosi vuodelta suurempi. 

Onko markkinointiviestinnän kokonaisuus oikeasti hallussa?





Markkinointiviestinnän kokonaisuutta voidaan tarkastella monesta kulmasta. Yksi tapa arvioida kokonaisuutta on maineen kilpailukyky, eli ollaanko kaupallisten kohderyhmien top-of-mindissa verrattuna kilpailijoihin, ja miten sinne voisi päästä. Toinen tapa arvioida kokonaisuutta on asiakkaan ostopolun (tai sen käänteisen ilmiön, myyjälle hahmottuvan myyntipolun) kautta. Mallinnuksia edellä mainittuihin on monia, kaikki omine vahvuuksine ja heikkouksineen. Tarkastelu voidaan myös jakaa eri tasoihin, esimerkiksi strategiseen ja taktiseen. Kun halutaan tehdä nopea tarkistus, käytännöllisintä on kuitenkin tarkastella sisältöä ja näkyvyyttä.

H&V Vierasblogi: Loyalistic 



Vuotaako verkkosivunne kuin seula?

Moni toivoo liidejä tai jopa kauppaa verkkosivuilta. Uusitaan web-sivuja. Optimoidaan hakukoneelle. Tehdään sisältöä ja bloggaillaan. Pöhistään somessa. Ostetaan näkyvyyttä. Ja silti tulokset ovat usein yhtä pettymystä. Mistä oikein kiikastaa?

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Köydenpunojankatu 7 A 1, 00180 Helsinki

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

003709970222

Maventa (003721291126)

0997022-2