Toimivan digisisällöntuotannon ytimessä on kohderyhmiä puhutteleva ja kilpailijoista erottava käytännönläheinen sisältöstrategia. Autamme sinua muotoilemalla tehokkaan sisältöstrategian käyttöösi.
Sisältöstrategian luomisessa kartoitamme kanssasi kohderyhmiesi arvostukset, yrityksesi toiminnan ja kilpailijakentän. Näistä johdamme digitaalisen sisältösi ydinviestit, jotka puhuttelevat kohderyhmiäsi ja erottavat teitä kilpailussa. Lisäksi laadimme kanssasi 6-12 kuukauden toimintasuunnitelman, jolla uusi sisältöstrategia jalkautetaan tehokkaasti.
Sisältöstrategiaprosessi käsittää kolme vaihetta:
1. Ennakkovalmistelut
- Lähetämme yrityksesi johdolle lyhyen ennakkotehtävän (vastaamiseen varataan aikaa noin 15 minuuttia), jossa kartoitetaan yrityksen tavoitteet ja lähtötaso.
- Kartoitamme pääkilpailijasi ja heidän markkina-asemansa.
2. Strateginen workshop
- Käymme läpi ennakkotehtävän ja taustatutkimuksen tulokset.
- Käymme läpi yrityksesi liiketoiminnan avainkohdat.
- Asetamme sisällön strategiset tavoitteet.
- Workshopin jälkeen toimitamme sisältöstrategian kommenoitavaksi.
3. Taktinen workshop
- Käymme läpi sisältöstrategian ja hiomme sen lopulliseen muotoon.
- Laadimme suunnitelman uuden sisältöstrategian jalkauttamisesta.