H&V Team
1.12.2019

H&V Spotlights 49-2019

Koukuta asiakkaasi tarinan avulla

Yrityksen tarina ei muodostu yksittäisistä viesteistä tai iskulauseista. Tarinalla tarkoitetaan sarjaa, josta halutaan nähdä aina seuraava osa. Eheän kokonaisuuden aikaansaamiseksi kaikkien viestien pohjalla tulee olla sama perusajatus. Ensimmäiseksi tulee siis miettiä, mistä yritys haluaa olla tunnettu ja mitä mielikuvia se haluaa herättää. Tarinaa voi kuitenkin viedä uusiin suuntiin – ja todennäköisesti se on muuttuvassa maailmassa välttämätöntä.

Kun yrityksen ympärille lähdetään luomaan tarinaa, pitää kokonaisuutta katsoa kauempaa – tarinasta ei rakennu johdonmukaista kokonaisuutta yksittäisillä viesteillä. Tarina saadaan rakennettua, kun kaiken viestinnän pohjalla on sama ydinajatus.

Tarinan avulla yrityksen viestintä herättää parhaillaan positiivista huomiota ja koukuttaa sidosryhmät haluamaan lisätietoja ja kiinnostumaan seuraavista viesteistä. Usein yrityksen sisällä kuitenkin unohdetaan tarkastella viestintää kauempaa ja pidemmällä tähtäimellä, jolloin narratiivi voi näyttäytyä asiakkaiden silmissä katkenneelta ja epäjohdonmukaiselta.

H&V:n Mikko Sillanpää vieraili Loyalisticin videoblogissa keskustelemassa tarinan luomisesta. Katso videolta, miten tarina rakennetaan, kuinka tarina voidaan luoda uudestaan ja kuinka tarina pidetään mukana yrityksen muuttuessa.

Harkonsalo&Vesa on uuden ajan viestintätoimisto. Yhdistämme oman, ansaitun ja ostetun median tehokkaaksi liiketoimintaa palvelevaksi kokonaisuudeksi.

Seuraa ja käy tykkäämässä meistä Instagramissa, LinkedInissä ja Facebookissa.

H&V Team

Motto:

... Lähetä viesti ......... Soita...