Mikko Sillanpää
24.9.2018

H&V Spotlights 39-2018

H&V DigiEnsin ToneOfVoice

Viestintästrategian ydinviestien ja arkipäivän viestintämateriaalien välisen kuilun yli johtaa yksi silta: tone of voice, eli tyyli, jolla viesti esitetään. Kirkkainkaan ydinviesti ei resonoi kohderyhmissä, jos tyyli on pielessä. Rentoa työnantajamielikuvaa ei esimerkiksi viestitä tehokkaasti jäykkäkielisellä rekryilmoituksella, vaan lopputulos näyttää virallisesti hauskalta. Suoraan liiketoiminnan tarpeista johdettu ydinviesti tarvitseekin usein tuunausta puhutellakseen yrityksen ulkopuolisia kohderyhmiä halutulla tavalla.

H&V DigiEnsin ToneOfVoice on valmennus, jossa valmis ydinviesti puetaan sellaiseen ilmiasuun, joka puhuttelee haluttuja kohderyhmiä. Workshopissa käydään konsulttimme johdolla läpi yrityksesi ydinviesti, kohderyhmä ja muokataan oikea tone of voice viestillesi. Workshopia edeltää ennakkotehtävä ja sen jälkeen konsulttimme laatii kirjallisen yhteenvedon ja tone of voice -ehdotuksen.

Valmennus voidaan toteuttaa myös ryhmissä, joissa on mukana eri yritysten edustajia samalta tai eri toimialoilta. Tällöin ryhmässä käsitellään jokaista yritystä vuorollaan ja ryhmän jäsenet saavat vapaasti keskustella ja ideoida oikeaa tone of voicea. Ryhmätilanteissa usein syntyy uusia näkökulmia ja ajatuksia sen kuuluisan laatikon ulkopuolelta.

H&V DigiEnsin ToneOfVoice ryhmävalmennuksen hinta on 250 euroa / yritys. Mukaan pääsee maksimissaan 2 osallistujaa yhdestä yrityksestä. Valmennus kestää 6-8 tuntia osallistujamäärästä riippuen.

H&V DigiEnsin ToneOfVoice valmennuksen hinta on 500 euroa / yritys, kun mukana on vain yhden yrityksen edustajia (maksimi 5 henkilöä), valmennus kestää 3-4 tuntia.


H&V DigiEnsin ToneOfVoice on osa H&V DigiEnsin -palveluvalikoimaa ja sopii organisaatioille, joilla on jo viestintästrategia ja sisällöntuotantosuunnitelma. H&V Maine Viestintästrategia ja H&V DigiEnsin Sisältöstrategia sekä H&V MyMedia -toimintamalli täydentävät ToneOfVoice -valmennusta. Sisällöntuotantotiimin valmennukseen suosittelemme H&V DigiEnsin Sisältötehdas-valmennusta.

Mikko Sillanpää

CEO - markkinointiviestinnän asiantuntija

Antiikin kulttuurihistoria ja retoriikan teoria yhdessä yli 20-vuotisen markkinoinnin ja viestinnän kokemuksen kanssa antaa erinomaisen pohjan tutkia, analysoida ja ratkaista käytännön tasolla viestinnän ja markkinoinnin haasteita. Mikko on kokenut ammattilainen erikoisalueinaan kriisiviestintä ja kansainvälinen markkinointiviestintä.

Motto: Aut viam veniam aut faciam!

... Lähetä viesti ......... Soita...