H&V, viestintätoimisto, mainostoimisto, digitoimisto, Harkonsalo&Vesa logo
Mikko Sillanpää
7.9.2021

H&V Spotlights 38-2021

Uuden brändi-ilmeen suunnittelu, miten se tehdään?

Luova prosessi on aina hieman mystinen asia, mutta sen mystifiointi on turhaa. Kyse on suunnittelutyöstä, jossa lähdetään liikkeelle tavoitteista, ideoidaan paljon ja heitetään pois paljon hyviä ideoita, jotta löydetään paras. Usein brändi-ilmeen suunnittelu aloitetaan logosta. Logossa kiteytyy kaikki asiat, joita brändi haluaa viestiä aina arvoista ammattiotteeseen. Uuden yritysilmeen suunnittelun mysteeriä avataksemme esittelemme ohessa oman logomme syntytarinan.

Toimistomme on ollut olemassa jo yli 20 vuotta, ja matkan varrella logojakin on ollut erilaisia. Kaikki oman aikansa lapsia, jotka jälkikäteen näyttävät ummehtuneilta ja vääriltä, mutta jotka kuitenkin ovat olleet perusteltuja ja hyviä aikanaan. Tämä kertoo tärkeästä asiasta: aikansa kutakin, myös yritysilmeessä. Yrityksen brändiä on hyvä päivittää säännöllisesti, maailman ja liiketoiminnan muuttuessa. Yrityksen tarinan etenemisen syytä näkyä myös ulospäin.

Meidän brändiuudistuksemme taustalla näkyy kasvu yhdistämään eri sidosryhmiä toisiinsa yhä vahvemmin: asiakkaitamme omiin asiakkaisiinsa, mediaa asiakkaisiimme, asiakkaitamme yleisöihinsä eri kanavissa… omassa, ansaitussa ja ostetussa mediassa asiakkaidemme parhaaksi. Myös globalisoituva talousympäristö asettaa omat haasteensa yritysilmeille.

Miten itse suunnitteluprosessi eteni, mistä lähdettiin ja miten päädyimme uuteen logoomme?


Kasvata myyntiäsi suositun MyMedian avulla! H&V:n tarjoama kokonaisvaltainen MyMedia-konsepti on tarkoitettu yrityksille, jotka haluavat kirkastaa oman, ostetun ja ansaitun median hallintaa monikanavaisessa maailmassa. MyMedia kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja myyntiä yhdistämällä eri osa-alueet yhdeksi mediaksi. Tarjoamme käyttöösi konkreettiset työkalut ja toimintamallin.


Seuraa ja käy tykkäämässä meistä Instagramissa, LinkedInissä ja Facebookissa.

Mikko Sillanpää

CEO - markkinointiviestinnän asiantuntija

Antiikin kulttuurihistoria ja retoriikan teoria yhdessä yli 20-vuotisen markkinoinnin ja viestinnän kokemuksen kanssa antaa erinomaisen pohjan tutkia, analysoida ja ratkaista käytännön tasolla viestinnän ja markkinoinnin haasteita. Mikko on kokenut ammattilainen erikoisalueinaan kriisiviestintä ja kansainvälinen markkinointiviestintä.

Motto: Aut viam veniam aut faciam!

... Lähetä viesti ......... Soita...