Mikko Sillanpää
17.4.2019

H&V Spotlights 16-2019

H&V Aamu-Roast 28.5. klo 9–11

Tule mukaan yleisöksi kevään kuumottavimpaan markkinointiaamuun ja kerää mukaasi ilmaiset vinkit!


Monikanavaisessa mediamaailmassa on entistä tärkeämpää hallita markkinointiviestinnän monia palasia ja luoda niistä saumattomia kokonaisuuksia. Markkinointiviestinnän vaikutusta liiketoiminnan kannattavuuteen ei kannata vähätellä, vaan viimeistään nyt on aika ottaa välineet kunnolla haltuun.

H&V Aamu-Roastissa pääset kuulemaan aitiopaikalta kolmen kovan tason asiantuntijan ajatuksia roastattavaksi uskaltautuneiden yrityksien markkinointiviestinnästä monesta eri näkökulmasta. Aamun aikana käsitellään niin ydinviestien iskevyyttä, yrityksen löydettävyyttä ja verkkosivujen toimivuutta. Käytännönläheisiä oppeja voi soveltaa helposti oman organisaation toimintaan.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan yleisöön tästä. Jos haluat ilmoittaa yrityksesi roastattavaksi, ota meihin yhteyttä.

Kriisiviestinnän koulutus – kriisitilanteisiin voi valmistautua


Harva suoritus elämässä onnistuu ensimmäisellä yrittämisellä yhtään harjoittelematta tai asiaa etukäteen ajattelematta, eikä kriisiviestintä ole poikkeus. Siksi valmistautuminen yllättäviin, negatiivissävytteisiin tilanteisiin on ensiarvoisen tärkeää. Yksinkertaisesti kriisiviestinnän tarkoitus on varmistaa, että kriisin aiheuttamat haitat jäävät mahdollisimman pieniksi niin yritykselle kuin sidosryhmillekin. Onnistumisen kannalta harjoittelu on ensiarvoisen tärkeää.

Perusteet kuntoon teorian avulla

Kriisitilanteisiin valmistautuminen tulee aloittaa kriisiviestintäsuunnitelman tekemisellä. Suunnitelmaa tehdessä voi käydä sujuvasti läpi kriisiviestinnän perusteita, ja valmis suunnitelma toimii yleispätevänä pohjana, jota voi soveltaa erilaisiin kriisitilanteisiin. Jotta käytännön harjoittelu olisi mahdollista, kannattaa kriisiviestintäsuunnitelman rakentamisen yhteydessä miettiä kyseiselle organisaatiolle mahdollisia kriisitilanteita.

Käytännön harjoittelu valmistaa tositilanteisiin

Vaikka tulevia kriisejä on lähes mahdotonta ennustaa, voi niihin siitä huolimatta valmistautua etukäteen ihan käytännössä. Kun teoriapohjaa läpikäydessä on mietitty organisaatiolle mahdollisia kriisitilanteita, kannattaa tilanteita varten myös harjoitella käytännön tasolla. Käytännön harjoittelussa, kuten ihan oikeassakin kriisitilanteessa, tulee toimia kriisiviestintäsuunnitelman mukaisesti. Harjoituksen myötä sovittujen toimintaroolien ja eri viestintäkanavien toimivuus voidaan testata, ja samalla varmistetaan, että kriisiviestintäsuunnitelma on tuttu niille työntekijöille, joiden pitää osata hyödyntää sitä.

Jotta harjoittelusta saa kaiken hyödyn irti, on harjoituksen jälkeen syytä pohtia kriittisesti organisaation toimintaa. Missä onnistuttiin, missä on vielä kehittämisen varaa ja voiko kriisiviestintäsuunnitelmaa vielä täydentää joiltain osin? Näin varmistetaan, että toiminta on tehokasta ja hyvin suunniteltua todellisen kriisitilanteen osuessa kohdalle.

H&V Kriisi Kriisiviestinnän koulutus on laajempi kriisiviestinnän kokonaisuus ja suositeltu vaihtoehto ylimmälle yritysjohdolle. Kriisiviestinnän koulutus ja valmennus on tehokkainta, kun yritykselle on laadittu kriisiviestinnän suunnitelma H&V Kriisi Kriisiviestinnän suunnitelma -konseptin mukaisesti. H&V Kriisi Kriisiviestinnän koulutus on osa H&V Kriisi ja H&V Valmennus -palveluvalikoimaa. Seuraa ja käy tykkäämässä meistä Instagramissa, LinkedInissä ja Facebookissa.

Mikko Sillanpää

CEO - markkinointiviestinnän asiantuntija

Antiikin kulttuurihistoria ja retoriikan teoria yhdessä yli 20-vuotisen markkinoinnin ja viestinnän kokemuksen kanssa antaa erinomaisen pohjan tutkia, analysoida ja ratkaista käytännön tasolla viestinnän ja markkinoinnin haasteita. Mikko on kokenut ammattilainen erikoisalueinaan kriisiviestintä ja kansainvälinen markkinointiviestintä.

Motto: Aut viam veniam aut faciam!

... Lähetä viesti ......... Soita...