podcast, podcastin teko
Mikko Sillanpää
30.3.2021

H&V Spotlights 13-2021

Podcastilla tarinaa ja tietoa maailmalle?

Monille ihmisäänen kuunteleminen on tehokkain tapa vastaanottaa tietoa. Podcast on hyvin tehokas brändimarkkinoinnin työkalu. Podcast on hyvä tapa rakentaa henkilöbrändiä, jakaa tietoa, kasvattaa yrityksen tunnettuutta sekä luoda laadukas työnantaja-, yhteistyökumppani- ja asiantuntijamielikuva. Podcast on tehokas tapa ilmaista itseään ja puhua itselleen tärkeästä aiheesta, se myös mahdollistaa syvällisemmän asian käsittelyn.

Podcast voi olla myös erinomainen tapa tavoittaa uusia yleisöjä – tai jo olemassa olevia uudella tavalla, sitouttaen heitä. Samalla voidaan vaikuttaa toimialan yleisiin puheenaiheisiin sekä tuoda yrityksen omaa asiantuntijuutta esille.

Hyvin suunniteltu podcast sopii millaiselle yritykselle tahansa. Jokaisella yrityksellä, ihmisellä ja toimialalla on kiinnostavia aiheita käsiteltäväksi ja tarinoita jaettavaksi. Hyvin suunnitellun kokonaisuuden pohjalle tarvitaan kuitenkin luovuutta ja suunnitelmallista toimintaa.

Podcastit ovatkin nousseet suosituksi markkinointiviestinnän keinoksi. Vaikka podcastien tyyli voi olla hyvin vaihteleva, on siinä kuitenkin aina sisältö keskiössä. Podcastissa on vaikeampaa hypätä yksittäisen kohdan yli tai ”silmäillä” asiaa, kuten on mahdollista verkkotekstejä lukiessa. Tämän ansiosta podcastin sisällön suunnitteluun ja idean rakentamiseen kannattaakin panostaa. On myös tärkeää, että podcastin tekninen taso on laadukas, jotta se ei syö huomiota sisällöstä tai ole häiriöksi.

Meiltä saat apua podcastien tekoon aina avaimet käteen -kokonaistoteutuksista yksittäisten jaksojen editointiin.


H&V DigiEnsin / Podcast – Kuvien ja tekstien lisäksi myös ääni on tehokas viestintäkeino. Monille ihmisäänen kuunteleminen on tehokkain tapa vastaanottaa tietoa. Podcastit ovatkin nousseet suosituksi markkinointiviestinnän keinoksi.

Seuraa ja käy tykkäämässä meistä Instagramissa, LinkedInissä ja Facebookissa.

Mikko Sillanpää

CEO - markkinointiviestinnän asiantuntija

Antiikin kulttuurihistoria ja retoriikan teoria yhdessä yli 20-vuotisen markkinoinnin ja viestinnän kokemuksen kanssa antaa erinomaisen pohjan tutkia, analysoida ja ratkaista käytännön tasolla viestinnän ja markkinoinnin haasteita. Mikko on kokenut ammattilainen erikoisalueinaan kriisiviestintä ja kansainvälinen markkinointiviestintä.

Motto: Aut viam veniam aut faciam!

... Lähetä viesti ......... Soita...