H&V Spotlights 43-2018
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Viestinnän trendejä Euroopasta ja Yhdysvalloista
H&V on mukana kansainvälisessä itsenäisten viestintätoimistojen verkostossa. IPRN (International Public Relations Network) koostuu yli 40 toimistosta eri puolilla maailmaa. Kysyimme verkoston toimistoilta kuulumisia, paikallisia trendejä ja heidän vinkkejään oman alueensa markkinaan tulemisesta ulkomaiselle yritykselle. Saaduissa vastauksissa kaikissa nousi esiin tarve ymmärtää riittävän hyvin kohdemarkkinaa ja sen viestinnän kirjoittamattomia sääntöjä.
Meet IPRN – a network for international PR and marketing communications
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
We are proud to be a part of IPRN – International Public Relations Network. Through IPRN we can provide our clients an access to all market areas across the globe. Most importantly through IPRN we can gain insight into different markets – what are the best practises for each country in PR and marketing communications. Here are some examples of the agencies in IPRN network, let's hear what they have to say about their agencies and market areas!
H&V Spotlights 42-2018
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Ymmärtämällä median toimintaa saadaan yrityksen viestit läpi
Miksi viestimme eivät mene mediassa läpi? Mitä ne toimittajat oikein haluavat, miksi ne kirjoittavat juttujaan? Täytyykö toimittajalle aina tarjota pitkä kostea lounas? Entä jos ne kirjoittavat jotain ihan muuta, mitä olen sanonut? Minulla on haastattelu tulossa, miten siihen voi valmistautua ennalta? Voiko meiltä haastatteluun tulla mukaan myös joku muu lisäkseni? Entä jos se toimittaja haluaa ottaa valokuvan?
H&V Spotlights 41-2018
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Miten saadaan oma tiimi tuottamaan markkinointiviestinnän sisältöä?
Digitaalisen sisällöntuotannon suurimpia haasteita on saada homma käyntiin, sillä se edellyttää strategisia valmiuksia (ydinviestit, sisältösuunnitelma), näiden ymmärtämistä (sosiaalisen median ohje) sekä ohjattua harjoitusta käytännön kirjoittamis- ja julkaisemistyöstä (suunnitelmallinen tekeminen). Tässä neljä plus yksi vinkkiämme digisisällöntuotannon voittajatiimin rakentamiseen.
H&V Spotlights 40-2018
- Tietoja
- Kirjoittanut Mikko Sillanpää
Vaalikampanjan viestintä ja mainonta
Ensi kevään vaalit lähestyvät nopeasti, ja jokaisen ehdokkaan on aika miettiä omaa kampanjaansa. Vaalikampanja on monitahoinen kokonaisuus, jossa aika on erittäin arvokasta, koska sitä on hyvin rajallinen määrä käytössä. Tehokkuutta ajankäyttöön saadaan käyttämällä ammattilaisia apuna, ehdokkaan tai hänen tiiminsä ei kannata tehdä kaikkea itse. Vaalikampanjan viestinnällinen ja mainonnan kokonaisuus on yksi helpoiten ulkoistettavia tehtäviä. Olemmekin luoneet ehdokkaiden avuksi H&V Maine Vaalikampanja -palvelun, jonka avulla osa kampanjasta voidaan ulkoistaa säästäen itse ehdokkaan aikaa olennaisempiin osiin kampanjaa.