H&V blogi

Digi viestinnän, markkinoinnin ja myynnin ytimessä!



Viestinnän, markkinoinnin ja myynnin yhtenäinen johtaminen on hyvä rakentaa digitaalisen sisällön ympärille. Digisisällöt, oli sitten kyse omasta, ansaitusta tai ostetusta mediasta, ovat luonteva lähtökohta myös kaikelle ei-digitaaliselle toiminnalle viestinnän, markkinoinnin ja myynnin kentällä. Käytännössä tämä tarkoittaa tehokasta sisällöntuotantoa digikanaviin ja saman sisällön muokkausta toimimaan myös muissa kanavissa.

H&V Valmennuksia Edunow-palvelussa!



Suositut valmennuksemme ja koulutuksemme ovat saatavilla nyt Edunow-palvelun kautta! H&V DigiEnsin Sisältötehdas -valmennus luo digitaalisen sisällöntuotannon voittajatiimin yritykseesi, H&V Maine Mediakoulutus auttaa rakentamaan mediaviestinnän toimintatavat organisaatioosi ja H&V Kriisiviestinnän koulutus tuo kriisiviestinnän parhaat käytänteet yritykseesi.

Miten pieni yritys voi kasvattaa mainettaan? H&V Opas julkaistu!



"Hyvä tuote myy itse itsensä" Näitä ja samankaltaisia lauseita toistellaan paljon. Vaikka niissä on totuuden siemen, ovat ne valitettavasti muuten täyttä puppua. Paras tuote ei yleensä ole suosituin tai suurin kaupallinen menestys. Suomessa asiantuntijavetoisessa liiketoiminnassa tulisikin huolestua tavallisesti siitä, että maineen rakentamiseen ei panosteta tarpeeksi paljon. Uunituore yhteistyössä Loyalisticin kanssa laadittu H&V Opas "Miten pieni yritys voi kasvattaa mainettaan" auttaa pääsemään alkuun.

Natiivimarkkinointi – mitä liiketoimintapäättäjän pitäisi tietää?



Natiivimarkkinointi on tällä hetkellä yksi markkinointiviestintäalan kuumimmista aiheista ja herättää paljon alan sisäistä keskustelua. Alan ulkopuoliselle näistä keskusteluista harvoin on varsinaista hyötyä. Onkin paikallaan tarkastella natiivimarkkinointia liiketoimintapäättäjän näkökulmasta: mitä natiivimarkkinointi on, ja miten siitä saadaan teho irti.

Viestintästrategia - miksi ihmeessä? On vain kaksi tapaa tehdä markkinointiviestintää. Ammattilainen kuvaisi näitä sanoilla oikea ja väärä, mutta toki muitakin nimityksiä voi käyttää. Tarkastellaan näitä kahta tapaa ja viestintästrategian roolia niissä.

Sisältöstrategia kuulostaa hienolta ja viralliselta asialta. Tosiasiassa se on kuitenkin työväline ja sinänsä ihan yhtä hieno ja arvokas asia kuin mikä tahansa muu arkinen työväline: hyvä työväline on korvaamaton, surkealla ei tee mitään. Sisältöstrategian arvon mitaksi sopiikin sen apu käytännön työlle. Jotta sisältöstrategialla olisi merkitystä arkipäivän työssä, tulee sen laatimiseen käyttää riittävästi aikaa ja vaivaa. Tässä kirjoituksessa tarkastellaan toimivan ja kokonaisvaltaisen sisältöstrategian laatimista hieman totutusta poikkeavasta kulmasta, maineen kilpailukyvyn kautta.

Voiko sisältömarkkinoinnilla pilata maineen? Pk-asiantuntijayritykselle, tai oikeammin sen johtaville asiantuntijoille, on usein iso mörkö pelko siitä, että sisältömarkkinoinnilla voisi pilata maineen. Pelätään somemyrskyä, lehdistön vainokampanjaa tai vähintäänkin asiantuntijamaineen menetystä pienestäkin virheestä. Onko pelko perusteltu ja mitä voi tehdä, että pahin ei tapahdu?

Vaikuttajamarkkinointi – mitä se on?



Vaikuttajamarkkinointi on kuin moderni puskaradio: lähes aina klikatessasi itsesi sosiaalisen median kanaviin, on mahdollista, että ruudullasi vilahtaa vaikuttaja! Keskustelimme aiheesta vaikuttajamarkkinointiin erikoistuneen Indieplacen kanssa. Innostuimme aiheesta niin paljon, että pyysimme Indieplacen Hanna Välimaan ja Tiia Saukon vierailemaan blogissamme tarjoamaan johdannon vaikuttajamarkkinointiin sekä tietoa, kuinka valita oikeat vaikuttajat.

Tunnelmia ja hetkiä menestyksekkäästä MyMedia haltuun -seminaarista!



Järjestimme ti 17.4. aamiaisseminaarin, jossa käsiteltiin oman, ostetun sekä ansaitun median hallintaa ja yhdistämistä myyntiin mm. viestinnällisestä näkökulmasta. Tilaisuudessa 30 markkinoinnin, myynnin ja viestinnän ammattilaista kuunteli, vaihtoi aktiivisesti ajatuksia sekä mielipiteitä ajankohtaisen polttavasta aihealueesta.

H&V MyMedia haltuun -seminaari, puhujien esittely



Myynnin, viestinnän ja markkinoinnin yhdistyminen liiketoimintaa edistäväksi kokonaisuudeksi on tapahtumassa. Näiden kolmen erilaisen alan yhtenäisen johtamisen käytännöllinen viitekehys on ajatella kokonaisuutta asiakaspolun sekä oman, ansaitun ja ostetun median kautta.

Myynnin, viestinnän ja markkinoinnin yhtenäinen johtaminen



Myynnin, viestinnän ja markkinoinnin yhdistyminen liiketoimintaa edistäväksi kokonaisuudeksi on tapahtumassa kovaa vauhtia. Tämä muutos tulee jakamaan yritykset menestyjiin ja häviäjiin. Näiden kolmen erilaisen alan yhtenäisen johtamisen käytännöllinen viitekehys on ajatella kokonaisuutta asiakaspolun sekä oman, ansaitun ja ostetun median kautta.

Kohti digitaalista palveluliiketoimintaa -seminaarisarja pk-yritysten ylimmälle johdolle


Digitaaliset keinot ovat avain kilpailuedun saavuttamiseen ja kasvuun palveluliiketoiminnassa. Niiden avulla voit valloittaa uusia markkinoita, jotka perinteisin keinoin eivät olisi valloitettavissa. H&V kumppaneineen järjestää aiheesta neljän iltapäivän mittaisen seminaarisarjan huhti- ja toukokuussa 2018 Helsingissä.

Video viestinnässä



Keskustelin hiljattain videosta viestintävälineenä kokeneen ohjaaja/tuottaja Tommi Lipposen (Close-up Filmituotanto, www.close-up.fi) kanssa. Käsittelimme videon mahdollisuuksia yrityksen tuloksen rakentamisessa sekä onnistuneen kaupallisesti mielekkään videon tuottamisen haasteita. Tiivistin keskustelemme teemat viiteen kysymykseen, joihin Tommi vastasi blogikirjoituksen muodossa.

H&V MyMedia haltuun seminaari – Lisää myyntiä yhdistämällä oma, ansaittu ja ostettu media



Viimeistään nyt on aika muovata strategista ja operatiivista toimintaa markkinoinnin, viestinnän ja myynnin välillä. Osallistumalla huhtikuun seminaariimme saat tehokkaan kokonaiskuvan siitä, millaisilla elementeillä voidaan vaikuttaa ansaittuun mediaan ja miten lopulta syntyy mielenkiintoista sisältöä eri kanaviin. Tarjoamme sinulle seminaarissa konkretiaa ja ratkaisuja oman, ansaitun ja ostetun median osalta. Saat mukaasi tuhdin pakillisen lisätyökaluja ja vinkkejä, joilla voit monikanavaisesti viestiä yrityksestäsi sekä tuotteistasi – verkostoitumista unohtamatta.

Tilaisuus on suunnattu liiketoimintajohdolle, viestijöille, myynnille sekä markkinoijille.




IPRN-verkosto kasvaa vauhdikkaasti! IPRN-verkoston viestintätoimistoja on nyt 60 kaupungissa ympäri maailmaa. Itsenäisten viestintätoimistojen verkoston IPRN:n koko kasvoi neljäänkymmeneen jäsentoimistoon vuoden 2017 aikana ja vuosi 2018 lupaa myös laajenemista uusien jäsenhakemusten myötä.

Voiko B2B-yritys olla mediaseksikäs? Kysymykseen lyhyt vastaus kuuluu: kyllä voi ja myös on lähtökohtaisesti. Tämä johtuu siitä, että asiantuntijuus on aina kiinnostavaa. Kuitenkin tilanne on se, että kaikista yrityksistä ei kirjoiteta mediassa yhtä paljon. Miksi?

H&V MyMedia haltuun seminaari – Lisää myyntiä yhdistämällä oma, ansaittu ja ostettu media



Viimeistään nyt on aika muovata strategista ja operatiivista toimintaa markkinoinnin, viestinnän ja myynnin välillä. Osallistumalla huhtikuun seminaariimme saat tehokkaan kokonaiskuvan siitä, millaisilla elementeillä voidaan vaikuttaa ansaittuun mediaan ja miten lopulta syntyy mielenkiintoista sisältöä eri kanaviin. Tarjoamme sinulle seminaarissa konkretiaa ja ratkaisuja oman, ansaitun ja ostetun median osalta. Saat mukaasi tuhdin pakillisen lisätyökaluja ja vinkkejä, joilla voit monikanavaisesti viestiä yrityksestäsi sekä tuotteistasi – verkostoitumista unohtamatta.

Tilaisuus on suunnattu liiketoimintajohdolle, viestijöille, myynnille sekä markkinoijille.

Kannattaako medianäkyvyyttä tavoitella?



Onko medianäkyvyys myynnin kannalta turhaa? Eikö se kuitenkin ole kustannustehokkain tapa hankkia tunnettuutta? Miksi viestintästrategiaan pitäisi panostaa 5–10 kertaa enemmän euroja ja aikaa, kuin mikä tuntuu järkevältä? Uusimmassa videoblogissa ravistelemme yleisiä käsityksiä lehdistöviestinnästä erityisesti pienen b2b-yrityksen näkökulmasta.

Asiakaskokemuksen haasteet ja mahdollisuudet



Jokaisen yrityksen liiketoiminnan kasvattamiselle keskeisen asiakaskokemuksen kehittämisessä tarvitaan riskinottoa, uudenlaisia toimintamalleja, laaja-alaista yhteistyötä eri tahojen kanssa ja rohkeutta. Hyvä keino liiketoiminnan kehittämiseen on ymmärtää syvemmin asiakasta ja hänen tarpeitaan ostoprosessin aikana.

Oma, ostettu ja ansaittu media hallintaan



Myynnin, viestinnän ja markkinoinnin yhdistymisen yksi ulottuvuus on kokonaisvaltaisempi ote oman, ansaitun ja ostetun median hallintaan. Miten tällainen ote käytännössä otetaan? Kuinka sitoutetaan ennen omissa siiloissaan touhunnut tiimi yhteiseen tekemiseen?

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Köydenpunojankatu 7 A 1, 00180 Helsinki

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

FI2757804120038267

OKOYFIHH

0997022-2