H&V blogi

H&V:n Spotlights ja uusi kotisivu!



Aloitamme vuoden 2018 uudella Spotlights-uutiskirjeellä, some-kanaviemme aktivoinnilla sekä kotisivun uudistuksella. Spotlights nostaa esille ajankohtaisia aiheita sekä ilmiöitä. Uudistuneen kotisivumme ja kattavan tuotetarjontamme voit käydä tsekkaamassa osoitteessa www.harkonsalovesa.fi.

Digitaalisuus on DNA:mme ja tarjoamme parhaat vaihtoehdot monikanavaisen viestinnän tehostamiseen. Kirkastamme viestisi, tunnistamme kustannustehokkaimmat toimenpiteet oman, ansaitun ja ostetun median hallintaan ja ennen kaikkea etenemme nopeasti käytäntöön!

Lue lisää palveluistamme:
H&V DigiEnsin
H&V Maine
H&V Valmennus
H&V Kriisi
H&V MyMedia
Seuraa ja käy tykkäämässä meistä LinkedInissä ja Facebookissa.

Miten viestinnän, markkinoinnin ja myynnin ammattilaisten tulisi varautua GDPR-asetuksen voimaantuloon?



Viestinnän, markkinoinnin ja myynnin kannalta vuoden 2018 kevään olennainen muutos, suoranainen villi kortti, on GDPR:n (General Data Protection Regulation) voimaantulo EU:n jäsenvaltioissa 25.5 2018 alkaen. Asetus vaatii toimenpiteitä kaikilta yrityksiltä. H&V auttaa asiakkaitaan GDPR-muutoksen konkreettisimmassa osassa: markkinointi- ja myyntirekisterin saattamissa lain vaatimaan muotoon.

GDPR-asetuksen tarkoituksena on yhdenmukaistaa EU:n tietosuojakäytäntöjä ja parantaa EU-kansalaisten yksityisyyden suojaa. GDPR tulee merkittävästi muuttamaan viestinnän, markkinoinnin ja myynnin tekemistä, sillä siinä otetaan tiukka lupaperusteinen linja henkilö- ja yhteystietojen käsittelyyn. Esimeriksi työsähköpostiosoite on jatkossa henkilötieto, jota saa pitää rekisterissä vain henkilön antamalla kirjallisella luvalla. Lupa on kyettävä osoittamaan toteen pyydettäessä.

Todennäköisesti jokaisesta yrityksestä löytyy asiakas- ja myyntirekisterit muodossa tai toisessa. GDPR koskee niitä, olivat rekisterit sitten CRM-järjestelmässä, Excel-listana tai vain paperille käsin kirjoitettuna.

GDPR koskettaa erityisen paljon viestintää, markkinointia ja myyntiä työkseen tekeviä, sillä lähes kaikki näiden toiminnat liittyvät henkilöiden kontaktitietojen käsittelyyn. Asiakaskirjeen osoiterekisteri, myynnin prospektirekisteri, sidosryhmien yhteystietorekisteri… markkinointiviestinnän ja myynnin saralla erilaisia rekistereitä ja listoja riittää.

Viestijän, markkinoijan ja myyjän kannalta rekisteri onkin GDPR-muutoksen keskiössä. Enää ei ole laillista säilyttää vanhoja määrittelemätöntä alkuperää olevia rekistereitä, saatikka käyttää niitä. Lisäksi kannattaa muista, että GDPR:n kanssa ei ole oikotietä, vaan jokaisen yrityksen on laitettava asiansa kuntoon ennen 25. 5. 2018!

H&V GDPR-palvelu

H&V GDPR -palvelussa käydään läpi, kuinka GDPR vaikuttaa organisaatiosi markkinointiviestintään ja myyntiin, kartoitetaan lähtövalmiutenne GDPR-asetuksen mukaiseen toimintaan sekä suunnitellaan ja toteutetaan toimenpiteet, joilla markkinointiviestintänne rekisterit saadaan GDPR-valmiiksi.

Lopputuloksena luovutamme teille GDPR-asetusta vastaavan markkinointiviestinnän kontaktirekisterin todennettuine lupineen.

H&V GDPR-palvelusta lisätietoja antavat

Marko Alanko
Account Director
marko.alanko@harkonsalovesa.fi
puh. 040 – 512 2688

Mikko Sillanpää
Toimitusjohtaja
mikko.sillanpaa@harkonsalovesa.fi
puh. 050 – 331 5279

Lue lisää GDPR-palvelustamme täältä.
Tietoja kirjoittajasta
Mikko Sillanpää
Toimitusjohtaja
050 - 331 5279
mikko.sillanpaa@harkonsalovesa.fi
Mikko on kokenut viestintäkonsultti. Antiikin kulttuurihistoria ja retoriikan teoria yhdessä yli 20-vuotisen markkinoinnin ja viestinnän kokemuksen kanssa antaa erinomaisen pohjan tutkia, analysoida ja ratkaista käytännön tasolla viestinnän ja markkinoinnin haasteita. Mikon motto on: "Viam aut inveniam aut faciam!"

Harkonsalo & Vesa Public Relations Oy

 020 - 741 6940

Köydenpunojankatu 7 A 1, 00180 Helsinki

info@harkonsalovesa.fi

www.harkonsalovesa.fi

Laskutustiedot

Verkkolaskuosoite:

Operaattori:

Y-tunnus:

FI2757804120038267

OKOYFIHH

0997022-2